donderdag 31 januari 2013

Jij bent mooi! ♡

Meiden, we zitten in de puberteit. We krijgen puistjes, worden verliefd en misschien zelfs brutaler, we worden onzeker en willen er mooi uitzien. Dit artikeltje gaat daar over! Ben je al benieuwd? Klik dan op read more. J




Meiden, de puberteit is een erg moeilijke tijd in onze leven. We zitten op de middelbare school en wat is dat anders dan de basisschool zeg, pfoei. Je zit in de puberteit van je 12e tot je 16e.

Heel veel meiden zijn erg onzeker over zichzelf. Of je hebt te veel puisten of je bent te dik. Ik wil iets zeggen tegen die meiden. Ik zie jullie niet maar ik weet gewoon dat je een prachtig meisje bent! Iedereen is namelijk mooi op zijn of haar eigen manier. En misschien zijn er wel meiden of jongens die weleens een rot opmerking maken, waardoor jij je erg gekwetst voelt. Bedenk je waarom zei zoiets zeggen! Die mensen zijn zelf super onzeker of zijn jaloers op jou omdat jij zo leuk bent. Daarom proberen ze je naar de beneden te halen. Laat je daardoor niet onzeker maken. Ja, ook ik heb gemene reacties gehad. Ik was in het verleden best dik. Ik was daar best onzeker over. Een jongen zei een keer lachend tegen mij ‘Ben jij zwanger ofzo’. Dit gebeurde 2 jaar geleden. Mensen, denk na voordat je zo’n gemene opmerking naar iemand toe maakt. Dit gebeurde 2 jaar geleden, die jongen is het vast allaaaaang vergeten. Maar ben ik het na 2 jaar later vergeten? Nee! Ik was erg gekwetst maar later dacht ik. Weetje, omdat jij zo zwak bent om zo’n opmerking te maken, trek ik me er niks van aan. Daarvoor moet je erg sterk in je schoenen staan. Jij bent mooi. Van binnen en van buiten. Heb je puistjes? Iedereen heeft puistjes. Puistjes horen erbij. Dat is heel normaal. Verzorg je puistjes goed en drink veel water. Je kunt als je wilt ook wat foundation gebruiken, maar niet te veel. Foundation verergert je acne. Ben je dik? Of maken mensen je dat wijs? Bereken je bmi via google. Blijkt het dat je echt een beetje overgewicht hebt? Ga dan afvallen op een gezonde manier. Maak een wandeling en eet een stuk fruit. Maar onthoud. Je bent in de groei, en in de puberteit dus het is logisch dat je gewicht heen en weer schommelt. Ik ben zo lelijk. Kijk mij nou. Nee helemaal niet! Jij bent niet lelijk. Jij bent hartstikke mooi en sterk!


Persoonlijk. Ik ben niet onzeker. Vroeger wel. Nu niet. Ik heb erg veel zelfvertrouwen, wat ik vaak hoor is ‘Ah, mag ik wat zelfvertrouwen van jou hebben?’. Ik weet niet hoe dat komt maar sinds een jaartje ongeveer straal ik zelfvertrouwen uit en ben ik ook erg zelfverzekerd.
Kijk eens in de spiegel en zeg ‘Ik ben mooi, lief en erg behulpzaam’.

Jij bent mooi. Niet dik. Iedereen heeft puistjes.
En onthoud! Iedereen zit weleens in een dipje. Dat hoort erbij. Doe dan leuke dingen. Binnenkort komt daar een artikel over. Hou me site in de gaten.

Sta sterk in je schoenen en straal dat ook uit. Kom voor jezelf op en maak lol met je  vrienden!

Heb je nog persoonlijke vragen? AhlamBeautyy@hotmail.com

Dit is een best persoonlijk artikel geworden dus denk 2x na voordat je iets gemeens plaatst.

Liefs xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten